Znak drogowy - nakazu - C-12 - Ruch okrężny - rondo
Cena regularna:
Cena regularna:
towar niedostępny

Opis
Znak drogowy nakazu - C-12 - Ruch okrężny - rondo
Znak C-12 ruch okrężny (rondo) informuje kierującego o zbliżaniu się do skrzyżowania, na którym obowiązuje ruch okrężny wokół wyspy lub placu. Znak ten nakazuje kierującemu poruszać się zgodnie z ruchem wskazówek zegara i ustąpić pierwszeństwa pojazdom nadjeżdżającym z prawej strony. Znak ten może być umieszczony przed skrzyżowaniem lub bezpośrednio przy nim. Kierujący powinien zachować szczególną ostrożność i dostosować prędkość do warunków ruchu na rondzie.
Podana cena dotyczy:
- wyklejenie,
- komplet uchwytów montażowych
Aby zamówić dany znak, należy wybrać z rozwijanej listy odpowiedni rozmiar znaku i typ folii odblaskowej.
Znaki nakazu typu C wykonujemy z blachy ocynkowanej o grubości 1,25 mm z podwójnie zaginanymi krawędziami na całym obwodzie. Część czołowa znaków wyklejana jest folią 1 lub 2. Tył znaku jest zabezpieczony szarą farbą proszkową.
Znaki mocowane są za pomocą dwóch uchwytów uniwersalnych.
Znaki nakazu typu C nakładające na uczestników ruchu drogowego obowiązek poruszania się w określony sposób.
LISTA ZNAKÓW NAKAZU TYPU C
- C-1 - nakaz jazdy w prawo przed znakiem stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku skręcania w prawo przed znakiem w miejscu, w którym jazda ani na wprost ani w lewo nie jest możliwa.
- C-2 - nakaz jazdy w prawo za znakiem stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku skręcenia w prawo za znakiem. Znak C-2stosujesię na wlotach, z których na skrzyżowaniu dopuszcza się ruch pojazdów tylko wprawo.
- C-3 - nakaz jazdy w lewo przed znakiem stosuje się analogicznie jak znak C-1 w tych przypadkach, w których zachodzi konieczność skierowania ruchu pojazdów w lewo.
- C-4 - nakaz jazdy w lewo za znakiem stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku skręcenia w lewo za znakiem. Znak C-4stosujesię na wlotach, z których na skrzyżowaniu dopuszcza się ruch pojazdów tylko wlewu
- C-5 - nakaz jazdy prosto umieszcza się na skrzyżowaniach w szczególności, jeżeli: –skręcanie pojazdów w prawo i w lewo utrudnia w znacznym stopniu ruch pieszych, – natężenie ruchu pojazdów na drodze poprzecznej jest znaczne i skręcanie w tę drogę byłoby utrudnione lub zagrażałoby bezpieczeństwu, – na drodze poprzecznej ruch został zamknięty znakami B-1 lub B-2.
- C-6 - nakaz jazdy prosto lub w prawo stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku jazdy na wprost lub w prawo.
- C-7 - nakaz jazdy prosto lub w lewo stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku jazdy na wprost lub w lewo.
- C-8 - nakaz jazdy w prawo lub w lewo stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku skręcenia w prawo lub w lewo
- C-9 - nakaz jazdy z prawej strony znaku stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku ominięcia wysepki (przeszkody najezdni) po jej prawej stronie
- C-10 - nakaz jazdy z lewej strony znaku stosuje się w celu wskazania kierującym obowiązku ominięcia wysepki (przeszkody w jezdni) po jej lewej stronie.
- C-11 - nakaz jazdy z prawej lub lewej strony znaku stosuje się w celu wskazania kierującym możliwości ominięcia wysepki(przeszkody w jezdni) z dowolnej jej strony, nie powodując zmiany zamierzonego kierunku jazdy.
- C-12 - ruch okrężny stosuje się na skrzyżowaniach dróg w celu wskazania kierującym, że ruch pojazdów odbywa się dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku.
- C-13 - droga dla rowerów stosuje się w celu wyeliminowania z drogi innych niż rowery pojazdów. Znak ten umieszcza się bezpośrednio przy wjeździe na drogę dla rowerów
- C-13a - koniec drogi dla rowerów stosuje się w celu wskazania miejsca, w którym kończy się droga dla rowerów i następuje włączenie do jezdni, na której odbywa się ruch innych pojazdów.
- C-14 - prędkość minimalna stosuje się w celu niedopuszczenia jazdy z prędkością mniejszą niż wskazana na znaku liczba kilometrów na godzinę.
- C-15 - koniec minimalnej prędkości stosuje się dla zaznaczenia miejsca, w którym nakaz jazdy z minimalną prędkością wskazaną znakiem C-14 przestaje obowiązywać. Umieszczenie znaku C-15 jest jedynym sposobem odwołania minimalnej prędkości.
- C-16 - droga dla pieszych stosuje się w celu wyeliminowania z drogi ruchu pojazdów i dopuszczenia wyłącznie ruchu pieszych. Znak ten umieszcza się na początku drogi (ciągu) przeznaczonej wyłącznie dla pieszych.
- C-16a - koniec drogi dla pieszych stosuje się w celu wskazania miejsca, w którym kończy się droga przeznaczona wyłącznie dla pieszych oznaczona znakiem C-16.
- C-18 - nakaz używania łańcuchów przeciwpoślizgowych stosuje się okresowo na drogach, na których w czasie opadów śniegu występują znaczne trudności do poruszania się pojazdów niewyposażonych w łańcuchy przeciwpoślizgowe. Jeżeli nakaz dotyczy tylko określonych pojazdów, pod znakiem umieszcza się odpowiednią tabliczkę T-23.
- C-19 - koniec nakazu używania łańcuchów przeciwpoślizgowych stosuje się w miejscu, w którym warunki terenowe umożliwiają jazdę bez konieczności stosowania przeciwpoślizgowych.
Podział znaków nakazu ze względu na wielkość:
- znaki mini - długość boku 400 mm,
- znaki małe - długość boku 600 mm,
- znaki średnie - długość boku 800 mm,
- znaki duże - długość boku 900 mm,
- znaki wielkie - długość boku 1000 mm,
Zasady stosowania znaków nakazu:
1. Znaki wielkie (W):
- na autostradach, umieszczane przy jezdniach głównych.
2. Znaki duże (D):
- na drogach ekspresowych, umieszczane przy jezdniach głównych,
- na drogach dwujezdniowych poza obszarem zabudowanym,
- na drogach dwujezdniowych w obszarze zabudowanym, na których dopuszczalna prędkość jest większa niż 60 km/h.
3. Znaki średnie (S):
- na łącznicach autostrad i dróg ekspresowych,
- na jednojezdniowych drogach krajowych i wojewódzkich,
- na drogach powiatowych, z wyjątkiem drogowskazów tablicowych.
4. Znaki małe (M):
- na drogach gminnych,
- drogowskazy tablicowe na drogach powiatowych.
5. Znaki mini (Ml):
- na słupkach przeszkodowych i tablicach kierujących,
- na drogach w obszarze zabudowanym, gdy warunki drogowe nie pozwalają na stosowanie znaków większych lub zastosowanie większych znaków pogorszyłoby warunki widoczności pieszych na przejściu dla pieszych,
- na wąskich uliczkach zabytkowych miast.
UWAGA! Należy pamiętać, że:
- przy oznakowaniu robót prowadzonych w pasie drogowym stosuje sie znaki o jedna grupę wielkości wyższa niż stosowane na danym odcinku drogi (z wyjątkiem robót prowadzonych w pasie drogowym autostrad, gdzie stosuje się znaki wielkie),
- znaki A-7, B-20 powinny mięć taka sama grupę wielkości jak znaki na drodze z pierwszeństwem przejazdu, jednak nie mniejsza niż znaki średnie,
- znaki nakazu C-9, C-10, C-11 umieszczane w miejscach przejść dla pieszych, w zależności od warunków widoczności, mogą być stosowane w grupach wielkości niższych niż obowiązujące na danej drodze.
Zasady stosowania folii odblaskowych:
- folia I generacji - powszechnie stosowana - drogi powiatowe i gminne oraz wojewódzkie,
- folia II generacji - drogi krajowe jednojezdniowe i dwujezdniowe, autostrady i drogi ekspresowe,
UWAGA! W przypadku znaków A7, D6, D6a, D6b, B20, B2 obowiązuje stosowanie folii II generacji na wszystkich drogach.